MEMO’S

Investeren in kennis

Investeren in kennis

Een van de grootste redenen om ondernemer te worden was voor mij ruimte maken voor persoonlijke ontwikkeling. Ik wilde meer uitdaging in mijn werk en meer tijd om actief aan mijn groei te werken. Vooral dat laatste blijkt ook als drukke ondernemer lastig. Dat is niet...

Nogal lange koekjes

Nogal lange koekjes

Voor wie? ‘Nogal lange koekjes of huisgemaakte luxe roomboterassorti; zo schrijf je voor een merk’ van Daniëlle van Hengst en Willemijn Menken is geschreven voor wie moet schrijven voor een merk. Dat kan een beginnend copywriter zijn, een contentmarketeer, een...

Welkom Elise de Vries

Welkom Elise de Vries

Vanaf Oktober 2021 kunnen we bij Linde Marketing ook rekenen op de versterking van Elise de Vries als Virtueel Assistent. Elise stelt zichzelf even voor: Ondernemen is leuk, spannend en uitdagend. Als zelfstandige ondernemer ben je alles in 1, van marketeer tot...

Blondjes beleggen beter

Blondjes beleggen beter

Voor wie? Na jaren ervaring als journalist en blogger schreef Janneke Willemse dit boek voor iedereen die overweegt om te beleggen maar er geen kaas van gegeten heeft. Naar eigen zeggen maakt het de auteur niet uit of de lezer rijk, arm, jong, oud, man of vrouw is....

Met een lekkere scheut water

Met een lekkere scheut water

Om de treurigheid van deze druilerige zomer een beetje te compenseren besloot ik afgelopen weekend een paar tropische cocktails te mixen. Dus reisde ik af naar de supermarkt op zoek naar onder andere een pak ananassap. Ik had niet heel veel opties. Veel pakken met...

Mieke Bouma – Storytelling in 12 stappen

Mieke Bouma – Storytelling in 12 stappen

Voor wie? Volgens de kaft van Storytelling in 12 stappen is dit boek geschreven voor niet alleen ‘auteurs, scenaristen, toneelschrijvers en producenten, maar voor iedereen die van verhalen houdt en ze wil (leren) schrijven of vertellen.’ Op zich klopt dat, al is het...

Vier handige links voor je personal branding

Vier handige links voor je personal branding

Personal branding is zinvol voor ondernemers, maar ook voor professionals in loondienst. Wat is personal branding nou eigenlijk? Ik definieer het altijd als volgt: “Het sturen van de identiteit en reputatie die de doelgroep ervaart waardoor voorkeur wordt...

Rabo Carbon: platform of bank?

Rabo Carbon: platform of bank?

Rabo richtte vorige maand een nieuwe bank op, een CO2 bank. In plaats van in geld, wordt er hier gehandeld in CO2 uitstoot.  Het persbericht van Rabobank zelf legt de focus vooral op de ‘purpose’ van deze nieuwe bank, namelijk het reduceren van CO2 uitstoot....

The infinite game – Simon Sinek

The infinite game – Simon Sinek

Voor wie?  Het is geschreven voor CEO’s, mensen met een verantwoordelijkheid voor de visie van een organisatie of voor teams. Maar je kunt dit boek ook waarderen wanneer je niet in zo’n rol zit. Over wat? Sinek gaat in dit boek in op het concept van...

E-book Starten met een Podcast

E-book Starten met een Podcast

Audiocontent, het is de hype van de dag. Iedereen lijkt zich te storten op het beginnen van een podcast en brengt uren door op Clubhouse. Twijfel jij of het voor jou interessant is om een podcast te starten? Dan geeft dit e-book inzicht in de tijdsinvestering,...

Waarom je content moet recyclen

Waarom je content moet recyclen

Misschien heb je het gezien, mijn drieluik met negen tips voor je eerste webinar. Dezelfde content leverde drie uitingen op: een blog, een infographic en een audioblog. Maar waarom zou je dat nou doen? Steeds dezelfde content publiceren? Eerlijk is eerlijk: ik...