MEMO’S

Slechts 15% van je B2B traffic is relevant

Slechts 15% van je B2B traffic is relevant

Ik hoorde of las laatst een statistiek uit een onderzoek dat minder dan 15% van de traffic op een B2B website relevante traffic is. De bron moet ik jullie verschuldigd blijven, die ben ik vergeten. Mocht je hem weten, stuur dan vooral een mail. Maar denk er eens over...

Account-Based Marketing – Golec, Isaacson en Fewless

Account-Based Marketing – Golec, Isaacson en Fewless

Het is niet nieuw, maar ook nog niet volledig uitgediept: Account Based Marketing. Tijdens een recente bijeenkomst van NIMA was het een van de ronde tafel discussie-onderwerpen. De setting: een groep professionele, ervaren B2B marketeers en een gespreksleider....

De ESG bandwagon en ‘vieze marketing’

De ESG bandwagon en ‘vieze marketing’

Heb jij die radioreclame van Action al gehoord? Ergens tussen alle promoties roepen ze ‘wist je dat we nu alleen nog verantwoord katoen inkopen?’. Of iets in die strekking. Ik hoorde het en ik had meteen allemaal vragen: Wat is verantwoord katoen? En koop...

Merkwaarden: geen fake it till you make it

Merkwaarden: geen fake it till you make it

De allereerste stap die ik met klanten zet als ik met ze aan de slag ga is dat ik de merkidentiteit helder krijg. Soms is dat uitvoerig gedefinieerd. Soms is er nog weinig aandacht aan besteed. We benoemen waar je merk voor staat, wat ligt er aan ten grondslag. De...

Wij doen mee met Green Friday

Wij doen mee met Green Friday

Ook dit jaar doen we met Linde Marketing weer NIET mee aan Black Friday. Sorry voor wie met smart zat te wachten op een kortingsdeal. Maar we hebben wel een heel mooi alternatief: Dit jaar doen we mee met de Green Friday actie van Trees for All  Je leest alles over...

Allios ESG summit

Allios ESG summit

Op 29 september 2023 vond het ESG summit plaats in de Eemlandhoeve in Bunschoten-Spakenburg. Tijdens dit summit kwamen professionals van verschillende branches en disciplines bij elkaar om van elkaar te leren hoe zij verantwoord ondernemerschap vorm hebben gegeven....

First rule of marketing-club

First rule of marketing-club

Niet zo lang geleden was er een lunchbreak van NIMA met als onderwerp gedragsbeïnvloeding. Tijdens dat gesprek kwam weer het onderwerp aan bod dat kennis over gedragsbeïnvloeding in handen van de verkeerde persoon gevaarlijk kan zijn. Hoe dat uitpakt had ik recent nog...

Finance Run

Finance Run

1 September 2023 verzamelden 1250 renners zich bij de Amsterdamse Bosbaan. Voor de tiende keer op rij vond daar de Finance Run plaats. En wij waren er bij. Met een geweldig enthousiast team van renners en supporters.  De Finance Run wordt al tien jaar georganiseerd...

Een marketingplan op 1 pagina – Allan Dib

Een marketingplan op 1 pagina – Allan Dib

Het marketingplan op een enkele bladzijde lijkt wel de heilige graal. Het boek van Allan Dib neemt een andere benadering. Maar is dit dan het marketingplan dat dikke rapporten en overzichten overbodig maakt?

Marketing: de sport-analogie-editie

Marketing: de sport-analogie-editie

Normaal ben ik niet zo van de sport-analogiën. Maar mijn werk lijkt eigenlijk verdacht veel op dat van mijn Personal Trainer.

NIMA Marketing Day 2023

NIMA Marketing Day 2023

Vorige week was het NIMA Marketing Day. Net als voorgaande jaren was het weer een topdag om bij te zijn. Het was weer in de Fabrique in Utrecht. Een leuke locatie, maar helaas niet in alle ruimtes even geschikt voor de tropische temperaturen die we hadden. De...

Pride, relevantie en pinkwashing

Pride, relevantie en pinkwashing

Elk jaar brengen verschillende social media specialisten een inhaakkalender uit. Voor wie het fenomeen niet kent: een inhaakkalender is een kalender met daarop alle feestdagen, herdenkingsdagen en breder erkende awareness-dagen, varierend van de Nationale herdenking 4...